Türkçe
  • İngilizce

GIGABYTE TÜRKİYE Teknik Servis +90 212 288 52 96

   

 

Bilgi ve Destek talepleriniz için;

GIGABYTE - Teknik servis +90 212 288 52 96 hafta içi 09:00-17:30

info@gigabyte.com.tr

https://www.facebook.com/GigabyteTurkiye

https://www.facebook.com/gigabyteg1gaming


Öncelikle, yalnızca GIGABYTE Anakart ve Ekran Kartı ürün grupları ile ilgili e-postalarınızı destek verebildiğimizi belirmek isteriz. Bu ürün gruplarına ait herhangi bir sorunuz ya da sıkıntınız olduğu takdirde lütfen aşağıdaki sınıflandırmaya göre konuyu özetleyen, açıklayıcı bir e-posta gönderiniz. Gönderiniz, ilgili departmanımıza ulaştığı anda, en kısa sürede değerlendirmeye alınacak ve mümkün olan en kısa zamanda cevaplandırılacaktır. Diğer ürün grupları ile ilgili bilgi ve destek almak için, ürün satın aldığınız satıcı firma ile görüşmeniz gerekmektedir. İşbirliğiniz için şimdiden teşekkür ederiz!

GIGABYTE Anakart ve Ekran Kartları hakkında, her türlü teknik bilgi talepleriniz için info@gigabyte.com.tr adresini kullanabilirsiniz.

GIGABYTE Kasa ve Güç Kaynakları (PSU) hakkında, her türlü sorun ve şikâyetleriniz için http://gbtpro.com/Y_Form.asp bağlantısını kullanabilirsiniz.

GIGABYTE Anakart ve Ekran Kartları hakkında, Satış/Pazarlama konuları, mağaza içi sunum amaçlı görsel malzemeler ve aksesuar talepleriniz için haber@gigabyte.com.tr adresini kullanabilirsiniz.

Teknik Destek

Teknik destek talep etmeden önce aşağıdaki hususları gözden geçirmenizde fayda vardır.

1. Öncelikle sistemde kullanılan ya da kullanılmak istenen donanımların birbirleri ile uyumlu olduğundan emin olunuz. Özellikle kullandığınız anakart modelinin revizyon bilgisi önemlidir. Revizyon bilgisi farklı olan anakart modellerinin, işlemci desteği, bellek desteği, BIOS desteği ve kart üzerinde kullanılan ses yongası, ağ yongası gibi bazı temel parçaları farklılaşabilmektedir. Doğru bir işlemci, bellek, bios ve sürücü desteği için, anakart üzerinde, PCB'nin sol alt köşesinde yer alan ve Rev. X.X şeklinde belirtilen revizyon bilgisine dikkat ediniz.

2. Kullanım Kitapçıklarını ve teknik dokümanları dikkate alarak sisteminizi oluşturan bileşenlerin doğru şekilde taktığınızdan ve gerekli ayarları yaptığınızdan emin olunuz.

3. İşlemci ile ilgili sorunlarda; sahip olunan anakart modeline ait işlemci destek listesini gözden geçirerek; kullanılmak istenen işlemcinin desteklenip desteklenmediği, destekleniyorsa söz konusu işlemci için gerekli en düşük BIOS versiyonunun anakartta yüklü olup olmadığını kontrol etmenizi öneririz. En ideal işlemci desteği için, lütfen en güncel BIOS versiyonunu yükleyiniz.

4. Bellek seçerken, kullanılacak bellek hızının işlemci hızına bağlı olarak ayarlandığını unutmayınız. Yüksek hızlardaki bellekler için işlemciye overclock yapmak zorunda kalabileceğinizi; overclock işlemlerinin, sisteme zarar verme potansiyeli yüksek, riskli işlemler olduğunu; overclock neticesinde oluşan hasarların garanti kapsamı dışında değerlendirileceğini unutmayınız ve bu tip bir uygulama için mutlaka soğutma potansiyeli yüksek soğutucular kullanınız.

5. Bellek desteği ile ilgili sorunlarda; anakart bellek destek listesini gözden geçiriniz ve mümkünse listede yer alan bellek modellerinden birini temin ederek anakartınızı test ediniz. Bu şekilde problemin anakart ile ilgili olup olmadığını daha sağlıklı bir biçimde tespit edebilirsiniz. Ayrıca kullanılmak istenen belleklerin voltaj gereksinimleri öğrenilerek, BIOS Setup aracılığı ile söz konusu belleğin ihtiyaç duyduğu voltaj miktarı ve bellek hızı ayarları yapılmalıdır.

6. Ekran Kartı desteği ile ilgili sorunlarda; öncelikle anakart ve ekran kartı üzerinde en güncel BIOS versiyonlarının yüklü olduğundan emin olunuz ve her iki taraf için de üretici firmalara ait web sayfalarından en güncel sürücüleri temin ederek, bu en güncel sürücüleri kullanınız.

7. Bunların dışında, nedenini anlayamadığınız sorunlar için; öncelikle sistemde kullanılan tüm donanımları tek tek, farklı marka ve model donanımlar ile değiştirerek sistemi ayrı ayrı test etmenizde fayda vardır. Bu testler esnasında en güncel sürücüleri ve Anakart ve ekran kartı için hazırlanmış en güncel BIOS sürümlerini kullanmanızı öneririz.

8. BIOS güncellemesi sırasında elektrik kesilmesi ya da güncelleme sonrasında, bilgisayarınızı yeniden başlattığınızda sistemin açılmaması durumunda ürününüzün servise gitmesi gerekmektedir. Servis için satıcı firma ile iletişime geçerek ürünü, kendilerine nasıl ulaştırmanız gerektiğini öğrenebilirsiniz.

9. Sürücü problemleriniz için, öncelikle GIGABYTE Web Sayfaları üzerinde, anakart ya da ekran kartı modeliniz için hazırlanmış web sayfasının sürücüler bölümünde bulunan ve kullandığınız işletim sistemi için hazırlanan sürücü dosyasını bilgisayarınıza indirip kurunuz. Kullanmış olduğunuz bu sürücü, probleminizin çözümüne yardımcı olmaz ise ya da yeni çıkan bir işletim sistemi için aradığınız sürücüyü bu sayfada bulamazsanız, yonga üreticisi firmaların web sayfalarını ziyaret etmenizi öneririz. Çünkü sürücüler, yonga üreticileri tarafından hazırlanmaktadır ve hangi yonga'nın, hangi işletim sistemi ile çalışacağına bu firmalar karar vermektedir.

Son olarak, bu hususları uygulayacak teknik bilgi ve donanıma sahip değilseniz; satıcı firmadan destek istemenizi öneririz. Özellikle farklı donanımlar ile sistemi test etme konusunda, elinizde uygun alternatif donanımların bulunmaması durumunda, ürününüzü satın aldığınız satıcı firma ile iletişime geçerek destek talep etmeniz en idealidir.

Eğer ürünü satın aldığınız satıcı firma, şuanda faaliyette değilse; ürününüzün modelini ve seri numarasını aşağıdaki örnekte olduğu şekilde info@gigabyte.com.tr adresine iletebilirseniz, ilgili dağıtıcı firmayı tespit ederek sizi doğru firmaya yönlendirebiliriz.

Örn. : GA-945GCM-ES2L, (01)04719331817091(21)SN0500012345 ya da 603070 00886

Ayrıca, ekstra teknik destek için GIGABYTE Technical Service Zone portalımızı ziyaret edebilirsiniz.